Obserwatorzy

DAWNO TEMU W PARYŻU MODNA DAMA UDAŁA SIĘ D MODYSTKI, ABY ZAMÓWIĆ NAKRYCIE GŁOWY - OSTATNI KRZYK MODY. MODYSTKA OWO NAKRYCIE WYKONAŁA ZUŻYWAJĄC 5 METRÓW WSTĄŻKI. KIEDY DAMA USŁYSZAŁA CENĘ, Z OBURZENIEM ZAWOŁAŁA: CO!!! 300 FRANKÓW ZA 5 METRÓW WSTĄŻKI??!! PANI CHYBA OSZALAŁA!! NA TO MODYSTKA KILKOMA SPRAWNYMI RUCHAMI ROZPRUŁA PIĘKNY CZEPEK, ZWINĘŁA WSTĄŻKĘ, PODAŁA OBURZONEJ DAMIE I POWIEDZIAŁA: ZAPŁATA JEST ZA MOJE UMIEJĘTNOŚCI I PRACĘ, WSTĄŻKĘ DAJĘ PANI GRATIS!!!

wtorek, 24 sierpnia 2010

...lato zamknięte w słoikach...

Chciałam podzielić się z wami przepisem na rewelacyjne pomidorki w zalewie :) 
ponieważ przepis jest już sprawdzony, może ktoś skorzysta :) 

Potrzebujemy:
* pomidorki - najlepiej małe no i oczywiście z własnej uprawy, ale jeśli ktoś nie posiada własnej uprawy, pozostaje mu kupić. Pomidorki trzeba sparzyć i obrać ze skórki.
* do każdego słoika wkładamy ząbek czosnku, 1-2 listki bazylii, kawałek natki pietruszki, kilka ziarenek pieprzu i listek laurowy.Słoik najlepiej 3/4 litra lub litrowy. Do mniejszych nie ma co wkładać.
* zalewa: 3 łyżki soli na 2 litry wody.
Gotujemy wodę z solą, gorącą zalewamy słoiki z pomidorami, zakręcamy mocno o stawiamy do góry dnem :) Jak ostygną pasteryzujemy około 10 minut i gotowe.
Takie pomidorki znakomicie nadają się na sos do spaghetti, na sos do pizzy albo do klopsików. Bazylia i czosnek nadają świetny aromat i smak... nie trzeba ich już potem niczym doprawiać. Tylko najlepiej zjeść je w tą zimę, bo na następną są już niedobre.





5 komentarzy:

  1. wyglądają bardzo apetycznie :)
    ja w ty roku niestety nie robiłam żadnych takich pyszności... ale może w przyszłym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Beatko, dziękuję za przepis. Mam sporo pomidorków na działce i szukałam jakiegoś sprawdzonego przepisu (a ten jest na dodatek z bazylią, którą uwielbiam, a na działce rośnie jak mi oszalała), więc na pewno skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak wspaniale i smakowicie wyglądają te pomidorki. Ja jakoś ostatnio przestałam robić zaprawy, oprócz mnie nikt w domu nie chce jeść niczego co ze słoika :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dziś zrobiłam przecier pomidorowy :)Ale spróbuję zrobić kilka słoików bo uwielbiam robić przetwory :)

    OdpowiedzUsuń
  5. SUPER PRZEPIS ...TE SLODKIE MALINOWKI REWELACYJNIE TAK POZAMYKAC W SLOIKACH...
    POZDRAWIAM CIE SERDECZNIE I ZAPRASZAM DO MNIE
    ZAFASCYNOWANA TWOIMI HAFTAMI PATI Z WICHROWYCH

    OdpowiedzUsuń

Tłumacz

Archiwum bloga

Uszyj Jasia

Kołderki za jeden uśmiech