Obserwatorzy

DAWNO TEMU W PARYŻU MODNA DAMA UDAŁA SIĘ D MODYSTKI, ABY ZAMÓWIĆ NAKRYCIE GŁOWY - OSTATNI KRZYK MODY. MODYSTKA OWO NAKRYCIE WYKONAŁA ZUŻYWAJĄC 5 METRÓW WSTĄŻKI. KIEDY DAMA USŁYSZAŁA CENĘ, Z OBURZENIEM ZAWOŁAŁA: CO!!! 300 FRANKÓW ZA 5 METRÓW WSTĄŻKI??!! PANI CHYBA OSZALAŁA!! NA TO MODYSTKA KILKOMA SPRAWNYMI RUCHAMI ROZPRUŁA PIĘKNY CZEPEK, ZWINĘŁA WSTĄŻKĘ, PODAŁA OBURZONEJ DAMIE I POWIEDZIAŁA: ZAPŁATA JEST ZA MOJE UMIEJĘTNOŚCI I PRACĘ, WSTĄŻKĘ DAJĘ PANI GRATIS!!!

niedziela, 17 marca 2019

Becia w kuchni cz. I...

...Bywam tam często, 
ale ostatnio z nowymi pomysłami na dobre, dietetyczne i nie tylko przekąski...

Źródłem inspiracji jest jak zawsze nieoceniony i wspaniały Pinterest. 

Na początek tościki w nowej postaci - zrolowanej :)
Przepis pochodzi STĄD

Potrzebujemy kilka kromek chlebka tostowego, w zależności od pojemności żołądka, albo ilości gości, bo to super szybka w przygotowaniu i pyszna przekąska. 
Ja zjadłam takie 3 i mało nie pękłam - są dosyć sycące...

Kromkę wałkujemy na cienko, smarujemy majonezem lub sosem tatarskim, kładziemy plaster sera i cienki paseczek papryki (choć mi ta papryka psuła cały smak tej grzanki) i zawijamy. 

Potem całość owijamy na ścisło plasterkiem szynki parmeńskiej, szwarcwaldzkiej lub innej podobnej. 

Pieczemy w temperaturze ok. 200 stopni  około 15 min 
- aż się szynka dobrze przyrumieni i serek wypłynie. 


Inna przekąską / śniadankiem lub II śniadankiem jest nocna owsianka. 
Śmieszna nazwa, ale smaczne (dla mnie, która nie lubi owsianki). 

Bierzemy ładny słoiczek (to podstawa, bowiem trzeba jeść w/na na ładnych naczyniach - czytałam w książce od przyrody z 4 klasy). Wsypujemy płatki owsiane górskie (myślę, że inne też by mogły być, byle nie błyskawiczne, muszę przetestować jaglane), zalewamy mlekiem, rzadkim jogurtem lub czymś podobnym, zakręcamy i wstawiamy na noc do lodówki. 
Rano wstajemy, dorzucamy jakiś owoców, dżemu, musu itp., możemy dosypać jakiś rodzynek, żurawiny, pestek słonecznika - co tylko dusza zapragnie i śniadanko gotowe. 

Przepisów na nocne owsianki jest całe multum na pintereście - do wyboru,do koloru...
Różne smaki i dodatki. 


Jak ktoś chce normalne śniadanko polecam kanapeczki z chrupkim pieczywem i twarożkiem. 
W twarożku mamy pokrojone male pomidorki i paprykę. Ale zawartość może być dowolna - kto co lubi. Pod twarożkiem troszkę sałaty. 
Całość posypana pestkami ze słonecznika i sezamem.



A na deser - deserek szarlotkowy...
Bierzemy jakieś ciasteczka/herbatniki, najlepiej pełnoziarniste i kruszymy na spód naczynia. 
Na to kładziemy jeszcze ciepłe jabłuszka podduszone na masełku z cynamonem, potem warstwa jogurtu. 
Znowu ciasteczka, i jabłuszka. Można posypać orzechami. 
Niebo w gębie... ciepłe jabłuszka wspaniale komponują się z chłodnym jogurtem...

Polecam bloga LEKKI BRZUSIO, bo to stamtąd pochodzi ten przepis. 


S M A C Z N E G O ! ! !

4 komentarze:

  1. Ale nabrałam ochoty na jedzenie. Na pewno wszystko przetestuję wszystkie dania w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie przygotowałaś jedzonko! To właśnie dodatki czynią owsiankę taką pyszną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za fajne pomysły!
    Owsianka mnie zaciekawiła :)

    OdpowiedzUsuń

Tłumacz

Archiwum bloga

Uszyj Jasia

Kołderki za jeden uśmiech